Markkinoinnin muutos?
Some, digi,
sisältömarkkinointi ym. on mullistanut markkinoinnin täysin. Niinkö todella?
Oman urani ajoilta muistan radiomainonnan, faksin tai sähköpostin tuoman muutoksen. Viestinnän keinovalikoimissa on tapahtunut aina muutoksia. Jokaisella kymmenluvulla on tullut paljon uusia kanavia ja keinoja. Sillä hetkellä muutokset ovat tuntuneet isoilta, jokaisella vuosikymmenellä. Itse aloitan nyt kuudetta. Mitä pidempään markkinoinnin ilmiöitä olen seurannut, sen pienemmiltä muutokset tuntuvat. Ainoa pysyvä seikka on aina ollut jatkuva muutos.
Oman urani ajoilta muistan radiomainonnan, faksin tai sähköpostin tuoman muutoksen. Viestinnän keinovalikoimissa on tapahtunut aina muutoksia. Jokaisella kymmenluvulla on tullut paljon uusia kanavia ja keinoja. Sillä hetkellä muutokset ovat tuntuneet isoilta, jokaisella vuosikymmenellä. Itse aloitan nyt kuudetta. Mitä pidempään markkinoinnin ilmiöitä olen seurannut, sen pienemmiltä muutokset tuntuvat. Ainoa pysyvä seikka on aina ollut jatkuva muutos.
Markkinointiin
liittyvät lainalaisuudet eivät ole muuttuneet. Keskeistä on edelleen tapa,
jolla tehokkaimmin vaikutetaan kulutuskäyttäytymiseen, asenteisiin ja
ostopäätöksiin. Tärkeintä on erottua kilpailijoista positiivisesti. Sitähän markkinointi viime kädessä on.
Kommentit
Lähetä kommentti